FAQ
Zde se budou postupně objevovat nejčastěji kladené otázky a odpovědi na ně. Náměty a otázky do této sekce můžete směřovat na vedení firmy nebo na technickou poradnu (kontakty zde).
Otázka: Jak mám udělat obrázek mého trucku?
Odpověď: Buď můžete použít specializované programy, např. FRAPS (https://www.fraps.com) - těmi se zde zabývat nebudeme, nebo nástroje dostupné přímo ve windows. Nejjednodušší způsob je při nastavení požadovaného pohledu stisknout na klávesnici tlačítko
Otázka: Jak nainstalovat modifikace?
Odpověď: Všechny naše modifikace jsou v souborech typu SCS (většinou komprimované do souborů RAR nebo ZIP). Tyto SCS soubory umístěte do složky "mod" tam, kde si hra ukládá své savy (většinou to bývá v dokumentech, např. C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenty\Euro Truck Simulator\mod). Soubory typu SCS nikdy nerozbalujte!
Otázka: Jak si mám naskinovat kamion (návěs)?
Odpověď: Budete potřebovat tyto programy: DXTBmp, WinRar, Total Commander, bitmapový editor (pro začátek postačí Malování které je součástí Windows). V první řadě si na disku vytvořte pracovní složku ve které budete manipulovat se soubory. Soubor typu SCS s kamionem který chcete skinovat otevřete v programu WinRar a celý obsah tohoto souboru extrahujte do pracovní složky. Nyní musíte najít soubor s texturou (soubor typu DDS) kterou budete měnit (většinou textura kabiny). Pokud se jedná o truck, bude se textura nacházet ve složce vehicle/truck/název_trucku, pokud jde o návěs, bude ve vehicle/trailer_eu/typ_návěsu. Až texturu najdete, otevřete ji v programu DXTBmp. V DXTBmp klikněte na ikonu označenou jako "Send to Editor", textura se vám otevře v malování (nebo jiném vámi vybraném grafickém editoru), v něm proveďte veškeré úpravy grafiky (DXTBmp nevypínejte). Až budete s vašim dílem spokojeni, uložte jej a malování vypněte. Přepněte se zpět do DXTBmp a klikněte na ikonu "Refresh after Edit". Až se načte upravený obrázek, uložte texturu na její původní místo a se stejným názvem. Nakonec všechny soubory a adresáře v pracovní složce za pomoci Total Commanderu zabalte do archivu typu ZIP - BEZ KOMPRESE. Vytvořený ZIP soubor přejmenujte podle vaší libosti. Můžete také změnit příponu souboru na SCS, ale není to nezbytně nutné (hra dokáže pracovat i se soubory ZIP). Vytvořený soubor vložte do složky mod a otestujte.
Tento návod nemá za cíl popsat problematiku vytváření skinů do ETS, a ani zdaleka nepopisuje postup tak, aby jej zvládl i naprostý amatér. Předpokladem je, že máte alespoň základní znalosti editování grafiky/textur.