FAQ

Zde se budou postupně objevovat nejčastěji kladené otázky a odpovědi na ně. Náměty a otázky do této sekce můžete směřovat na vedení firmy nebo na technickou poradnu (kontakty zde).


Otázka:
Jak mám udělat obrázek mého trucku?
Odpověď: Buď můžete použít specializované programy, např. FRAPS (https://www.fraps.com) - těmi se zde zabývat nebudeme, nebo nástroje dostupné přímo ve windows. Nejjednodušší způsob je při nastavení požadovaného pohledu stisknout na klávesnici tlačítko Print Screen SysRq (bývá vpravo od klávesy F12, může být označeno pouze zkratkou - např. PRTSC a podobně). Následně hru vypněte nebo minimalizujte (současným stiskem Alt + Tab), spusťte program malování (je standardní součástí MS Windows) a stiskněte Ctrl + V. Do malování by se měl vložit vámi pořízený snímek. Nyní stačí obrázek pouze uložit (nejlépe ve formátu PNG).


Otázka: Jak nainstalovat modifikace?
Odpověď: Všechny naše modifikace jsou v souborech typu SCS (většinou komprimované do souborů RAR nebo ZIP). Tyto SCS soubory umístěte do složky "mod" tam, kde si hra ukládá své savy (většinou to bývá v dokumentech, např. C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenty\Euro Truck Simulator\mod). Soubory typu SCS nikdy nerozbalujte!


Otázka: Jak si mám naskinovat kamion (návěs)?
Odpověď: Budete potřebovat tyto programy: DXTBmp, WinRar, Total Commander, bitmapový editor (pro začátek postačí Malování které je součástí Windows). V první řadě si na disku vytvořte pracovní složku ve které budete manipulovat se soubory. Soubor typu SCS s kamionem který chcete skinovat otevřete v programu WinRar a celý obsah tohoto souboru extrahujte do pracovní složky. Nyní musíte najít soubor s texturou (soubor typu DDS) kterou budete měnit (většinou textura kabiny). Pokud se jedná o truck, bude se textura nacházet ve složce vehicle/truck/název_trucku, pokud jde o návěs, bude ve vehicle/trailer_eu/typ_návěsu. Až texturu najdete, otevřete ji v programu DXTBmp. V DXTBmp klikněte na ikonu označenou jako "Send to Editor", textura se vám otevře v malování (nebo jiném vámi vybraném grafickém editoru), v něm proveďte veškeré úpravy grafiky (DXTBmp nevypínejte). Až budete s vašim dílem spokojeni, uložte jej a malování vypněte. Přepněte se zpět do DXTBmp a klikněte na ikonu "Refresh after Edit". Až se načte upravený obrázek, uložte texturu na její původní místo a se stejným názvem. Nakonec všechny soubory a adresáře v pracovní složce za pomoci Total Commanderu zabalte do archivu typu ZIP - BEZ KOMPRESE. Vytvořený ZIP soubor přejmenujte podle vaší libosti. Můžete také změnit příponu souboru na SCS, ale není to nezbytně nutné (hra dokáže pracovat i se soubory ZIP). Vytvořený soubor vložte do složky mod a otestujte.
Tento návod nemá za cíl popsat problematiku vytváření skinů do ETS, a ani zdaleka nepopisuje postup tak, aby jej zvládl i naprostý amatér. Předpokladem je, že máte alespoň základní znalosti editování grafiky/textur.

Vyhledávání

© 2009 Matouš Dušek & František Milt